Ciasto mocno kawowe

Waniliowe ciasto z morelami Annabel


Zrobiło się chłodniej (pewnie na chwilę), więc uruchomiłam mój piekarnik, by upiec legendarne ciasto z morelami Annabel Langbein. O autorce "Kuchni w stylu wolnym" pisałam już na blogu przygotowując według jej przepisu kurczaka pieczonego z fenkułem. Autorka książek i programu kulinarnego z Antypodów, a dokładniej z Nowej Zelandii należy do moich ulubionych telewizyjnych kucharzy. W dodatku polubiła mój post z ciastem na Instagramie!
W ogóle z tym postem na Instagramie jest zabawnie, bo polubił go też kandydat na burmistrza Jerozolimy. Polubił niekoszerny placek, upieczony przez blogerkę z Polski według przepisu nowozelandzkiej dziewczyny! Co za globalizacja! Myślę, że warto ten placek upiec nie tylko z tego powodu. To naprawdę smaczne i łatwe ciasto. Morele można także zastąpić brzoskwiniami, co zresztą niebawem uczynię, bo mam tym razem koszerne owoce z drzewa, które ma więcej niż trzy lata! Można też użyć śliwek. Uwielbiam to ciasto, bo pachnie i smakuje przecudownie. Używam do niego prawdziwej wanilii i wam też radzę. Kupiłam laskę wanilii, pokroiłam ją na kawałeczki, wrzuciłam do słoika i zasypałam zwykłym cukrem (200g). Po kilku dniach zmieliłam wszystko na puder i mam naturalny, niezwykle aromatyczny cukier waniliowy. Z przepisu wychodzi jedno duże ciasto lub dwa małe.

Waniliowe ciasto z morelami Annabel
12 moreli
300 gramów masła
1 szklanka cukru
3 jajka
otarta skórka z 1 cytryny
2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
1 szklanka naturalnego jogurtu
3 i 1/2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
Nagrzewamy piekarnik do 160 stopni Celsjusza, blachę wykładamy papierem do pieczenia. Morele przekrawamy na pół, usuwamy pestki. W misce miksujemy masło z cukrem, następnie dodajemy po jednym jajku, dodajemy skórkę z cytryny, cukier z wanilią. Dolewamy jogurt, a następnie mąkę, proszek do pieczenia i sól. Wszystkie składniki delikatnie mieszamy, przekładamy do formy, wyrównujemy wierzch i układamy połówki moreli, stroną bez skórki do góry. Pieczemy 50-60 minut aż ciasto stężeje i się zarumieni. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem z wanilią.

Komentarze

Prześlij komentarz