Ciasto mocno kawowe

Sałatka z buraków z różowymi jajkami


Sałatka najbardziej buraczana z buraczanych, ponieważ zrobiłam ją młodych listków botwinki, liści buraka naciowego, z buraka gotowanego, a jajka zabarwiłam na różowo sokiem z buraka. Całość skropiłam cytrynowym dressingiem i mam pyszną sezonową sałatkę.
Jeśli nie macie buraków naciowych wystarczy w zupełności botwina wymieszana z sałatą. Też będzie smacznie. Pamiętajcie, żeby nie przegotować jajek na twardo (niestety mi się to zdarzyło), ponieważ żółtka powinny być żółciutkie bez zielonkawej obwódki.

Sałatka z buraków z różowymi jajkami
4 jajka
5-6 liści buraków naciowych
kilka liści botwinki
2 czerwone buraki (korzenie)
600 ml wody
sok z 1/2 cytryny
łyżeczka startej skórki z cytryny
3-4 łyżki oliwy
sól, pieprz do smaku

Nieobrane buraki czerwone gotujemy do miękkości. Gotujemy jajka na twardo. Ugotowane buraki studzimy, oba obieramy ze skórki. Jednego buraka kroimy w plasterki - będzie do sałatki. Drugiego buraka kroimy w ćwiartki, wrzucamy do naczynia z wodą i blendujemy, tak by uzyskać zabarwioną wodę. Wkładamy do niej obrane ze skorupek jajka i odstawiamy na kilka minut, by zabarwiły się na różowo. Liście buraka naciowego oraz łodygę kroimy w paski, dodajemy listki botwiny, mieszamy. Na wierzchu sałatki układamy pokrojonego w plasterki buraka, wyławiamy jajka, obmywamy je z buraczanej pulpy, osuszamy i kroimy na połówki lub na ćwiartki i układamy na sałatce. 
Przygotowujemy dressing: mieszamy sok z cytryny z oliwą, dodajemy skórkę otartą z cytryny, doprawiamy pieprzem i solą. Całość polewamy przygotowanym dressingiem.

Komentarze