Ciasto mocno kawowe

Cytrynowe pierogi z rybą


Cytrynowo-koperkowe pierogi z rybą zaskoczyły mnie swoim delikatnym smakiem. Zrobiłam je, bo jeden z moich gości był na specjalnej diecie i najbezpieczniejszą opcją była dla niego ryba, ale nie smażona. Filety przygotowywane na parze przejadły mu się zupełnie, więc ulepiłam pierogi, żeby było inaczej.
Pierogi z rybą to dość popularne danie w kuchni rosyjskiej, robi się je albo pieczone albo w formie dużego kulebiaka. U nas raczej królują inne farsze, choć jedna z moich koleżanek lepi pierogi ze śledziem na wigilię. Przyznam więc, że przygotowanie rybnego farszu było dla mnie zupełną nowością i eksperymentem, który ku mojemu zaskoczeniu powiódł się smakowicie. W moim przepisie wykorzystałam filety z mintaja. Myślę, że dorsz też się sprawdzi i każda inna biała ryba.

Cytrynowo-koperkowe pierogi z rybą

Ciasto na pierogi: tu znajdziecie przepis (Klik)

Farsz:
500 gramów białej ryby bez ości
skórka otarta z jednej cytryny
sok z połowy cytryny
1/2 pęczka koperku
sól i pieprz

Sos: 4 łyżki masła, skórka otarta z połowy cytryny, sok z połowy cytryny

Przygotować ciasto na pierogi. Rybę pozbawioną ości zmielić lub pokroić na bardzo drobne kawałki, dodać skórkę z cytryny i sok oraz drobno posiekany koperek, przyprawić solą i pieprzem, zmieszać wszystkie składniki.
Ciasto rozwałkować, wykrawać kółka małą szklanką, na każdym kółku układać farsz, skleić pierożek. Wrzucać na osolony wrzątek i gotować do momentu kiedy wypłyną na powierzchnię.
Przygotować sos do pierogów: w rondelku rozpuścić masło, dodać sok i skórkę z cytryny, zamieszać,
Pierogi podawać polane sosem cytrynowym.



Komentarze