Ciasto mocno kawowe

Letni makaron tagliatelle z cukinią na upał


Ledwo, ledwo dojechałam na rowerze w tym upale do domu. Musiałam jeszcze zahaczyć o bibliotekę i oddać dziecięcą lekturę "Przygody Doktora Dolittle'a" (kara za przetrzymanie 5,20 zł). Po drodze zrobiłam małe zakupy - makaron tagliatelle i cukinię, bo na moje własne cukinie z ogródka muszę jeszcze poczekać. Wymyśliłam dziś na obiad lekki, smaczny i letni makaron ze świeżą kolendrą z własnej grządki i kozim, twardym serem. Byłam tak zachwycona smakiem, że jutro znów zamierzam zjeść to samo.

Tagliatelle z cukinią, pomidorkami koktajlowymi i kozim serem
(na 2 osoby)

6 gniazdek tagliatelle
1 młoda cukinia
1 ząbek czosnku
5-6 łyżek oliwy
10 pomidorków koktajlowych
szklanka tartego, twardego sera koziego,
sól morska
świeżo mielony pieprz
pęczek świeżej kolendry

Gotujemy tagliatelle według przepisu na opakowaniu. Cukinię myjemy i ścinamy na cieniutkie paski za pomocą obieraczki do warzyw. Gotujemy cukinię na parze przez ok. 7 minut. Przeciskamy czosnek przez praskę, ucieramy go w moździerzu z oliwą i solą. Siekamy kolendrę, przecinamy na połówki pomidorki.
Ugotowany makaron odcedzamy, wrzucamy do miski, dodajemy ugotowaną na parze cukinię, pomidorki, kolendrę i czosnek z oliwą, dodajemy zmielony pieprz. Mieszamy, ścieramy na tarce kozi ser. Jeszcze raz mieszamy, przekładamy na talerze. Do tego proponuję białe, wytrawne wino z lodem.
Orzeźwienie gwarantowane :)
P.S. Mąż, który pluje świeżą bazylią zjadł kolendrę!

Inne dania na upał:

Chłodnik litewski
Hiszpańskie gazpacho
Grecka musaka
Bułgarska musaka

Domowe lody z czarnej porzeczki


Komentarze

Prześlij komentarz