Ciasto mocno kawowe

Błyskawiczny placek śliwkowy


Ostatnio bawię się w układanie w rozetki owoców na ciastach. Moim niedościgłym ideałem będą zawsze francuskie tarty. Gdy byłam małą dziewczynką, zdarzało mi się podróżować po małych francuskich miasteczkach. Zawsze przy głównym placu każdego z nich znajdowały się piekarnia i cukiernia. Przyklejałam nos do wystawy z tartami - pięknie ułożone w rozetki kolorowe owoce wyglądały bardzo smakowicie. Wiedziałam jednak, że nie lubię twardego spodu francuskich tart, więc tylko wzdychałam i na pytanie czy mam na coś ochotę odpowiadałam niezmiennie, że nie. Mój śliwkowy placek przypomina tartę, ale ciasto ma miękkie i puchate.
Placek ze śliwkami
6 śliwek węgierek
2 jajka
1 i 1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru lub ksylitolu
3/4 kostki masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 łyżki przyprawy do pierników
szczypta soli
Nagrzać piekarnik do 180 stopni Celsjusza. Dno tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Natłuścić ścianki tortownicy i obsypać bułka tartą. W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sól i przyprawę do pierników. W drugiej misce za pomocą miksera utrzeć cukier i masło, dodać jajka. Wszystko razem wymieszać i przelać do mąki. Zmiksować całość i przelać do tortownicy. Wyrównać powierzchnię ciasta, układać na nim ćwiartki owoców, tak by tworzyły rozetę. Posypać wierzch ciasta odrobiną cukru w kryształkach i szczyptą przyprawy do pierników. Piec około 45 minut. 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale przyznaję, że układanie ćwiartek śliwek w rozetkę jest dość pracochłonne.

      Usuń
  2. Rzeczywiście błyskawiczny! Zazdroszczę Wam tych wszystkich pysznych śliwek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ratuję się kupnymi śliwkami, bo w tym roku zupełnie nie obrodziły. Za to udały się wyjątkowo ogórki :)

      Usuń

Prześlij komentarz