Ciasto mocno kawowe

Pierogi leniwe z makiem


Na fali słowackich smaków, których kosztowałam z okazji festiwalu kulinarnego "Europa na widelcu", zrobiłam swoją wersję pierogów leniwych z makiem. Fajnie wyglądają - nakrapiane, piegowate.
Powiecie - nic nowego! Każdy potrafi zrobić leniwe. To prawda, ale z lenistwa właśnie nie robimy nic nowego z leniwymi. Wystarczy trochę maku, by je odmienić. Ile teraz kłębi mi się pomysłów na inne leniwe: szpinakowe, dyniowe, buraczkowe, także na wersje słodkie cynamonowe, waniliowe...
Leniwe makowe podałam z pulpecikami z indyka, ale można je podać do każdego mięsa z sosem. Polecam.

Leniwe z makiem
300 gramów białego sera
150 gramów mąki
1 jajko
szczypta soli
2 łyżki maku
Ser mielimy, dodajemy do niego mąkę, jajko, mak i sól. Zagniatamy ciasto, formujemy z niego kilka wałeczków o średnicy 2 cm, tniemy je na kawałki po ok. 1 cm pod kątem. Wrzucamy do gotującej się wody, wyciągamy łyżką cedzakową, gdy wypłyną na powierzchnię. Podajemy ciepłe z sosem lub z roztopionym masłem.


Komentarze