Ciasto mocno kawowe

Krupnik - zimowa zupa idealna


Uwielbiam krupnik - połączenie warzyw, kaszy i mięsa oraz dużo, dużo zielonej pietruszki wywołuje u mnie ślinotok. Krupnik to łatwa. pożywna i prawdziwie zimowa zupa, ale nauczyłam się ją gotować stosunkowo niedawno. I mimo że wiosna za pasem, dobry krupnik przyda się, by zebrać siły i ruszyć do pracy do ogródka :)
Za pierwszym podejściem przesadziłam z ilością kaszy. Wydawało mi się, że pół szklanki to zdecydowanie za mało jak na garnek, który przygotowywałam. W efekcie wyszedł mi krupnik tak gęsty, że mogłam go kroić nożem. Rozcieńczyłam go i jedliśmy tę zupę przez tydzień. Nie narzekałam, bo bardzo lubię kaszę. Do krupniku dodaję zwykle gruby pęczak albo najzwyklejszą kaszę jęczmienną - zdaje się mazurską. Krupnik! Jakie to dobre! Z tej okazji dodałam do bloga nową etykietę „dania ukochane”. To chyba coś w rodzaju „comfort food” :)

Ciekawi mnie z jaką kaszą robicie krupnik? Perłowa pewnie się nada, ale czy jaglana lub orkiszowa nie będą za drobne? I czy zawsze robicie krupnik na drobiu? Jakoś nie smakuje mi krupnik z innym rodzajem mięsa... A wam?

Krupnik - zimowa zupa idealna
2 nóżki z kurczaka
5-6 skrzydełek
warzywa: 2 marchewki, 1 pietruszka, ćwiartka selera, por
1 cebula opalona na czarno
3-4 obrane ziemniaki
1/2 szklanki kaszy (pęczaku lub mazurskiej)
2 listki laurowe
ok. 10 ziarenek pieprzu
4 ziarna ziela angielskiego
2 łyżeczki soli
2-3 litry wody
dużo zielonej pietruszki
Mięso myję, wkładam do garnka i zalewam wodą. Dodaję przyprawy, przykrywam i zagotowuję. Zmniejszam gaz i gotuję jeszcze przez ok. 30 minut. Wyjmuję mięso. Obieram warzywa - marchew, pietruszkę i seler ścieram na tarce o grubych oczkach i wraz z porem dodaję do zupy. Gotuję ok. 15 minut. Obieram mięso z kości i podzielone na małe kawałki dodaję do zupy. Ziemniaki obieram i kroję w drobną kostkę, dodaję do zupy. Dodaję kaszę. Gotuję aż kasza i ziemniaki będą miękkie. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Podaję z duuuużą ilością zielonej pietruszki. Jeśli ktoś chce może zabielić zupę śmietaną, ale nie jest to wymagane.
A jaka jest wasza ulubiona zupa?

Komentarze