Ciasto mocno kawowe

Kurczak z grilla w marynacie z kurkumą i czubrycą


Jutro upały - grillujemy dzień cały. A tak serio mam już dosyć kiełbasek z grilla, karkówek, kaszanek i tym podobnych. Kurczak w domowej marynacie z własną cukinią to jest właśnie to co polecam głodnym smacznego jedzenia.
Udało mi się kupić długie (30 cm) patyczki do szaszłyków i postanowiłam je wykorzystać do grillowania. Wśród przypraw wyłowiłam czubrycę, moją ukochaną bałkańską przyprawę. Czubryca to nic innego jak suszony cząber górski zaprawiony solą, bywa też czubryca czerwona - do cząbru dodaje się jeszcze sproszkowaną paprykę. W marynacie wykorzystałam czubrycę zieloną.

Kurczak z grilla w marynacie z kurkumą i czubrycą

500 g piersi z kurczaka
1 średnia cukinia
2 ząbki czosnku
1 łyżka kurkumy
1 łyżka czubrycy zielonej
2-3 łyżki oliwy
2 łyżki śmietany
Mięso myjemy i kroimy na długie paski. Przygotowujemy marynatę: ścieramy na tarce lub przepuszczamy przez praskę czosnek, dodajemy przyprawy, oliwę i śmietanę. Zanurzamy w marynacie mięso, mieszamy, by dobrze je pokryła. Odstawiamy na 2-3 godziny do lodówki. W tym czasie moczymy w wodzie patyczki do szaszłyków, by nie spaliły się na grillu.
Kroimy cukinię w grubsze plasterki. Nadziewamy mięso i cukinię na szaszłyki. Pieczemy na grillu z obu stron aż mięso przestanie być surowe.

Komentarze