Ciasto mocno kawowe

Ciasto z cukinii z cytrynową glazurą


Sierpień należy do cukinii. Gdzieniegdzie na świecie 8 sierpnia obchodzi się Dzień Cukinii. Mam moje własne cukinie z ogródka, są piękne, jędrne, błyszczące, równomiernie zielone i delikatne.
Cukinia jest wyjątkowym warzywem - pasuje do potraw mięsnych i warzywnych, sprawdza się też w deserach. Ile aromatu ma cukinia z własnej grządki! Zupełnie nie przypomina tych wodnistych z supermarketu. Płakać mi się chce, że lato nieubłaganie zbliża się ku końcowi, a mi jeszcze mało własnych warzyw i owoców. Jestem ogrodową neofitką, mam za sobą gospodarzenie w balkonowym warzywniku, ale to nic w porównaniu z własnym kawałkiem upraw.

Ciasto z cukinii z cytrynową glazurą
200 gramów cukinii
1 cytryna
200 gramów mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
szczypta soli
2 łyżeczki cukru wanilinowego
125 gramów cukru
150 ml oliwy lub oleju
3-4 łyżki mielonych orzechów włoskich

Cytrynowa glazura
sok z 1 cytryny
cukier puder

Ścieramy cukinię na tarce z dużymi oczkami. Myjemy i wyparzamy cytrynę, ścieramy z niej skórkę. Małą okrągłą tortownicę natłuszczamy i oprószamy bułką tartą. W misce mieszamy cukinię i skórkę z cytryny. W innym naczyniu miksujemy jajka z cukrem i cukrem wanilinowym aż zrobią się białe, dodajemy olej i suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól. Na końcu dodajemy cukinię ze skórką z cytryny i orzechy. Mieszamy wszystko, wykładamy do formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez ok. 40 minut.
Przygotowujemy cytrynową glazurę: wyciskamy sok z cytryny i mieszamy z cukrem pudrem aż mieszanina stanie się gęsta.
Wyjmujemy ciasto z piekarnika, zastawiamy na 15 minut, wyjmujemy z tortownicy. Polewamy cytrynową glazurą.

Komentarze

  1. Właśnie zrobiłam i wyszedł mi kompletny zakalec :( Masz jakieś wskazówki?
    Nawet odsączyłam cukinię... Ale smak jest bardzo ciekawy, więc to nie będzie moja ostatnia próba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaki masz piekarnik. Może trzeba piec trochę dłużej. Drewniany patyczek po wetknięciu i wyciągnięciu z ciasta powinien być suchy. Spróbuj ok. 60 min. Ciasto po upieczeniu nie ma całkiem suchego wnętrza jak np. biszkopt. Jest raczej wilgotne, ale nie powinno być zakalca. Można też ewentualnie spróbować piec w okrągłej formie z kominkiem. Moja tortownica ma średnicę ok. 20 cm. Powodzenia.

      Usuń

Prześlij komentarz