Ciasto mocno kawowe

Lekki Eton Mess z malinami, czarnymi jagodami i bezami


Nie mam niepotrzebnych, połamanych bez, bo ten deser, jak sugerowała jakaś blogerka jest świetny, by je zużyć. Przejrzałam dokładnie wszystkie szuflady i półki, ale nawet okruszka bezowego nie znalazłam. Skąd więc u innych zalegające, połamane bezy? Nie wiem. U mnie ich nie ma. Znalazłam za to bezy w różnych kolorach w pobliskim sklepie spożywczym. Wybrałam białe, by ładnie kontrastowały z owocami. Zrobiłam lekką wersję tego deseru bez tłustego serka mascarpone, ale za to z gęstym jogurtem naturalnym i świeżą miętą. Łatwo, szybko i przyjemnie można zakończyć tym deserem lekki posiłek.

Eton Mess z malinami, czarnymi jagodami i bezami
250 gramów malin
250 gramów czarnych jagód (mogą być też borówki amerykańskie)
pół opakowania białych bez
jogurt naturalny ok. 300 gramów
świeża mięta

Na półmisku rozgniatamy widelcem garść malin. Osładzamy do smaku jogurt. Nakładamy kilka łyżek jogurtu na zgniecione owoce, lekko mieszamy. Kruszymy bezy na małe kawałki, nakładamy maliny i jagody. Lekko całość mieszamy, znów kruszymy bezy i dodajemy resztę owoców, przybieramy deser świeżą miętą.

Angielska wikipedia donosi, że Eton Mess  jest angielskim deserem tradycyjnie serwowanym w Eton podczas meczów krykieta ze szkołą Harrow. Powstał powstał w XIXw. Na początku mieszano truskawki i banany ze śmietaną lub lodami. Bezy to późniejszy dodatek.

Lekkie desery bez piekarnika vol 2

Komentarze