Ciasto mocno kawowe

Kartoffelsalat - nie wygląda, lecz smakuje

Typową niemiecką sałatkę ziemniaczaną uwielbiam i choć składniki do jej przygotowania są zawsze u mnie w domu jadam ją rzadko. Może jest za prosta, za skromna, zbyt zwyczajna? Nie wiem. Z reguły wolałam kupować gotową w niemieckich lub skandynawskich supermarketach aż w końcu zawzięłam się, przekopałam internet, przeczytałam górę przepisów i przygotowałam taką, która mi odpowiada. Ze szczypiorkiem i bez boczku. Kartoffelsalat jest świetnym dodatkiem do mięsa, ale jeśli ktoś ma ochotę na ziemniaczaną sałatkę na kolację nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie ją zjadł bez pieczeni i mięs z grilla.
To jedno z tych dań, które nie wyglądają, a smakują. Zwłaszcza moje nie wygląda, bo ziemniaki tzw. sałatkowe okazały się okropnie mączne i lekko rozpłynęły się w marynacie, ale i tak ten kwaskowo-cebulowy smak jest rewelacyjny.


Kartoffelsalat
Składniki
5-6 ziemniaków
2 cebule
pół pęczka zielonej cebulki
ok. pół szklanki bulionu z kury
ok. 5 łyżek octu (winnego lub spirytusowego)
sól, pieprz do smaku
Gotujemy bulion, gotujemy ziemniaki w mundurkach. Gdy będą miękkie odlewamy wodę i chwilę je studzimy, ale mają zostać ciepłe. Obieramy ziemniaki z łupin, kroimy na plastry. Kroimy w kostkę cebulę. Do dużej miski wlewamy ciepły bulion, dodajemy ocet. Wkładamy do zalewy cebulę, plastry ziemniaków, posypujemy posiekanym szczypiorkiem, przyprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy i czekamy aż ostygnie.
Dla amatorów ostrych smaków proponuję ocet spirytusowy, a tym, którzy wolą łagodniejszą wersję polecam ocet winny.
W innych wersjach do sałatki dodaje się podsmażony, skrojony w kostkę boczek. 


Komentarze

  1. ziemniaczane sałatki są pyszne. kiedyś robiłam jakąś niemiecką, całkiem fajna była. i w sam raz na sycący wieczorny posiłek. a potem w ciepłe łóżko i lulu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znam i najczęściej robię opcję z selerem naciowym, ale to już chyba baaardzo daleko idąca interpretacja sałatki ziemniaczanej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też ją lubię, choć uchodzi tu za danie raczej "przaśne":-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz racje Sniezko - tego typu salatki moze 'nie wygladaja', ale za to smakuja wybornie! Uwielbiam wszelakie ziemniaczane :)

    Pozdrawiam serdezcnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kartoffelsalat jest strasznie przaśna. W Polsce kojarzy się z bawarską kuchnią, czyli tłustą golonką a także z biuściastymi, rumianymi kelnerkami w ludowych, bawarskich strojach roznoszących piramidy kufli piwa podczas Oktoberfest. A mimo to lubię ją czasem zjeść...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie

    Czy próbowaliście robić wariant z ogórkami kiszonymi bądź konserwowanymi? Spotkałam się z przepisem, w którym do marynaty z bulionu dodaje się trochę wody z ogórków, smak był bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz