Ciasto mocno kawowe

Wędrówka kulinarna


Po przeczytaniu wstępu do "Wędrówki po stołach Europy" Barbary i Piotra Adamczewskich (Nowy Świat) miałam ochotę odłożyć tę książkę i już nigdy do niej nie zaglądać. Napisany w tonie europaniki, bicia na alarm, że Unia Europejska zła, bo przez jej przepisy tracimy smaki Europy, nie zachęcił mnie do lektury. Byłam wręcz rozczarowana, że taki tekst serwuje mi małżeństwo znanych dziennikarzy. Ona - autorka wielu książek kulinarnych, dziennikarka "Poradnika domowego" i "Zwierciadła", on - krytyk kulinarny "Polityki" , autor m.in. "Smakosza wędrownego".
Pierwsze wrażenie fatalne, ale później już tylko lepiej. Osobiste felietony na temat tradycji kulinarnych danego kraju, ulubionych przez autorów potraw i sposobów na ich zaadaptowanie do polskich realiów czyta się wyśmienicie, Rozbawił mnie do łez opis prawdziwego angielskiego śniadania z jajkami na bekonie, smażoną fasolką, owsianką i innymi pysznościami. Autorzy mieli okazję jeść je w pensjonacie pełnym łakomych staruszek.
Przepisy ciekawe, ale mankamentem tej książki są niestety zdjęcia. Nieciekawe, byle jakie i jest ich za mało.
Książkę wydało wydawnictwo Nowy Świat

Komentarze